نکات ضروری برای درمان بیماری کبد چرب

کبد چرب در افرادی که دارای تغذیه نادرست و تحرک بسیار کمی می‌باشند، نمایان می‌شود. رشد و گسترش این بیماری با گذر زمان مشکلات بزرگی را در جهان صنعتی به وجود آورده است.

این بیماری بااختلال مزمن و بدون علامت کبدی به وجود می‌آید که از دلایل مهم آن تجمع چربی پیش از حد و التهاباتی که در کبد ایجاد می‌شود، می‌باشد.

این مقاله را حتما باید بخوانید : درمان کبد چرب

لازم است ذکر کنیم، دلایلی در مبتلا شدن به کبد چرب شایع شده است عبارتند از: چاقی، دیابت، سوء تغذیه، افزایش ناگهانی چربی خون می‌باشد. اما در کشورهای دیگر دنیا مصرف بالای الکل از علت اصلی مبتلا شدن به کبد چرب است.

یکی از مهم ترین مقاله هایی که باید بخوانید : انواع کبد چرب

دلایل ایجاد بیماری کبد چرب چیست؟

شایع‌ترین دلیل ایجاد کبد چرب خوردن مایعات و آب به ویژه در حالت سرد بین غذا، کاهش تحرک، مصرف الکل، مصرف دارو بیش از حد معمول و تغذیه نادرست از قبیل مصرف غذاهای فست‌فودی است. ورود بی رویه چربی‌ها به درون کبد نیز یکی از دلایل بیماری کبد چرب محسوب می‌شود. انتخاب نوع غذا در پیش‌گیری از ابتلا به کبد چرب و روند پاکسازی آن مهم است. کبد به طور طبیعی مزاج گرم دارد بنابراین سرد شدن آن بر اثر عوامل مختلف می‌تواند توانایی کبد را برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی‌ها کم کند و موجب انباشته شدن چربی در بافت کبد و ایجاد کبد چرب شود.

دلایل ایجاد بیماری کبد چرب

استفاده بیش از اندازه از غذاهایی که طبع سرد، بویژه طبع سرد و تر دارند در تمامی افراد، به خصوص افراد سرد مزاج مشکلات گوارشی به همراه دارد و می‌تواند باعث ابتلا به کبد چرب شود. هم‌چنین کاهش وزن ناگهانی (بیش از یک کیلوگرم در هفته)، مصرف بیش از حد چربی و کربوهیدرات و الکل به همراه گرسنگی طولانی مدت به ایجاد کبد چرب می انجامد.

برای اطلاعات بیشتر این مقاله رو حتما مطالعه فرمایید: چهار گرید کبد چرب

نکات مهم برای افرادی که کبد چرب دارند

1) نوشیدن آب و مایعات نباید قبل از غذا یا در بین آن باشد. نوشیدن آب و مایعات را باید به نیم ساعت قبل از غذا و یک ساعت بعد از غذا موکول کرد. مایعات، به ویژه آب هر چه سردتر باشند، آسیب بیشتری برای بدن به همراه دارند، در نتیجه دمای مایعات باید متعادل باشد.

2) افرادی که به بیماری کبد چرب مبتلا هستند، باید در رژیم غذایی حجم غذای خود را کاهش دهند و از پرخوری بپرهیزند. این افراد می توانند از وعده های غذایی بیشتر با حجم غذای کم استفاده کنند. همچنین غذای شب باید سبک و با حجم کم باشد و بین صرف وعده شام تا خواب حداقل دو ساعت فاصله ایجاد شود. این دسته از افراد باید از خوردن غذاهای سرد پرهیز کنند.

3) کاهش مصرف نمک، مواد قندی، نشاسته ای و کربوهیدرات ها از جمله قند ساده و شکر ـ نان سفید (جایگزینی با نان جو و یا نان سبوس دار) ـ ماکارونی ـ کیک ها ـ بیسکویت – دسرها و شیرینی‌های چرب و غلیظ مانند انواع شیرینی‌های قنادی توصیه میشود.

4) اجتناب از غذا های سرخ شده و آماده وهر گونه مارگارین.

5) عدم استفاده از روغن های صنعتی نظیر روغن نباتی، روغن مایع، … و جایگزین نمودن روغن زیتون به جای آنها.

6) اجتناب از مصرف مواد لبنی پر چربی: شامل شیر، پنیر، خامه، بستنی و ماست پر چرب

7) اجتناب از مصرف نوشابه ها.

8) انواع ترشی، لبنیات، به ویژه ماست و دوغ همگی باید در حد اعتدال مصرف شوند؛ چون استفاده بیش از اندازه آنها مشکل‌ساز است.

9) استفاده بیش از اندازه از غذاهای غلیظ و لزج مانند کله پاچه، حلیم، آش رشته، ماکارونی، لازانیا، پاستا، بامیه، فست فودها، برنج سفید (جایگزینی با برنج قهوه ای) در ایجاد اختلال سوء هضم و ابتلا به کبد چرب نقش دارند.

10) افراد مبتلا به کبد چرب نباید از گوشت‌های غلیظ استفاده کنند. گوشت گاو، گوساله و شتر در گروه گوشت‌های غلیظ قرار می‌گیرند و نباید مصرف شوند. گوشت ماهی، گوسفند، مرغ محلی و بلدرچین گزینه های خوبی برای مصرف هستند.

نکات مهم برای افرادی که کبد چرب دارند

مواد غذایی و موارد مفید برای روند پاکسازی کبد چرب:

1) افزایش مصرف مقدار سبزی ها و میوه های خام نظیر سیب، انواع کلم، سیر و پیاز، آلو، زغال اخته، شاتوت، گریپ فورت، گلابی، انجیر، ترب، کشمش و مویز.

2) پیاده روی روزانه حداقل 15 دقیقه در روز.

3) نوشیدن روزانه چند لیوان آب، در مبتلایان به کبد چرب به جای استفاده از آب بهتر است ترکیب آب و عسل بنوشند.

4) در صورت استفاده از روغن، سعی شود از روغن زیتون به میزان کم استفاده شود.

5) مبتلایان به کبد چرب برای تقویت کبد از پسته، بادام و فندق استفاده کنند. این افراد باید روزانه پنج عدد فندق، پنج عدد بادام و سه عدد پسته بخورند. فندق به باز شدن انسدادهای کبد کمک می کند.

این مقاله در سایت فرطب تالیف گردیده است. کپی با ذکر منبع بلامانع است.

16 دیدگاه دربارهٔ «نکات ضروری برای درمان بیماری کبد چرب»

  1. با سلام من کبد چرب دارم محصول شما را چند روز هست که گرفتم و دارم استفاده می کنم من طبعم به شدت سرد است ایا لازم است همرا ه آب و مصول شما چیز دیگری استفاده شود یا خیر در ضمن من به دلیل اینکه چند سال پیش عمب بای پس کلاسیک انجام دادم به دلی گرم بودن محصول شما در هنگام دفع دچار سوزش می شوم شما چه چیزی را جهت کم شدن سوزش دفع پیشنهاد می کنید ؟

    1. مدیریت فرطب

      سلام و عرض احترام، طبع محصول کبد گرم هستش و در حالت کلی برای طبع شما که سرده خیلی مناسبه. در موارد کاهش طبع گرم محصول هم می شه آبلیموی طبیعی به مقدار کم و در حدی که معده رو اذیت نکنه به لیوان آب مصرفی اضافه بشه.

  2. سلام.من یک سالی هست که خارش بدن شدیدی دارم ودست وپاهام بی حس وگز گز میکنندوبعد کف دستهایم به شدت به خارش میافتند.سونوگرافی کردم کبدم چرب وگرید۲است ولی در آزمایش خونم آنزیمهای کبدم نرمال است.آیا پک شما برای پاکسازی به درد من میخوره.من خیلی هم خوش خوراک نیستم.

    1. مدیریت فرطب

      سلام و عرض ادب، علائمی که اشاره فرمودین بیشتر مربوط به غلظت خون هستش. محصول عصاره 9 گیاه فران برای پاکسازی خون دوره 40 روز می تونه براتون خیلی موثر و مفید باشه.

  3. سلام وقت بخیر من انزیم کبدی م بالاست . از کجا بفهمم کبدم م چرب هست یا نه . و اینکه پک پاکسازی کبد به درد من میخوره ؟

    1. مدیریت فرطب

      سلام و عرض ادب، بهترین روش تشخیص کبد چرب و تعیین میزان چربی کبد، فیبرواسکن هستش و روش بعدی سونوگرافی.

  4. علی اصغر رضوی

    با سلام

    من تازه فهمیدم کبد چرب گرید2 دارم پیاده روی میکنم و پرهیز غذایی شدید میکنم دکتر دارویی برام ننوشت
    اگه پک شما رو استفاده کنم حدودا چقدر طول میکشه کبدم پاکسازی بشه؟؟؟
    لطفا جواب

    1. مدیریت فرطب

      سلام و عرض ادب، برای گرید 3 کبد چرب طول دوره مصرف 2 تا 3 ماه هستش. جوابدهی محصول عالی هستش و اگه مواردی که باعث کبد چرب شده رو رعایت کنید تاثیر گذاری دوره پاکسازی چربی کبد خیلی بیشتر می شه و در طول دوره تاثیر گذار هستش در واقع چربیهای پاکسازی شده با چربی جدید جایگزین نمی شه.

  5. سلام من از طریق پیامک به 3000210210 سفارش دادم گفتن پک شانزده تایی برای مصرف یک ماه.در صورتی که شما گفتین هشتایی برا یک ماه.ایا تنها راه سفارش فقط از سایت شماست.ممنون میشم اگه سریع جواب بدین.بنده کبد چرب گرید دو دارم.

    1. مدیریت فرطب

      سلام و عرض ادب، اصلا پک 16 تایی نداریم. پک 8 تایی برای دوره مصرف یک ماه و 4 تایی برای دوره مصرف 15 روز داریم. 3000210210 پیام داده باشین از واحد فروش شرکت تماس می گیرن و مطمئن هستش. از سایت هم می تونید سفارش بدین.

  6. عباس مرادی

    سلام. من کبد چرب دارم وصورتم ولاله گوشم هم لک ومکی شده وریزش موی سر پیدا کردم. راهنمایی بفرمایید .

    1. مدیریت فرطب

      سلام و عرض ادب، با پاکسازی کبد چرب عوارض ناشی از اون نظیر ریزش مو و مشکلات پوستی بر طرف می شه. می تونید از دوره پاکسازی کبد چرب فران استفاده کنید و بسته به نتایج مثبت طول دوره مصرف رو ادامه بدین.

  7. سلام من کبد چرب گرید 2 دارم از یک ماه پیش یک پکیچ هشت عددی بری کبد چرب را مصرف نموده و امروز دو پکیج هشت عددی درمان کبد چرب و پکیج درمان ریه را خریداری کردم میخواستم بپرسم مصرف هردو پکیچ بصورت همزمان مشکلی ایجاد نمیکند. لطفا راهنمائی بفرمائید

    1. مدیریت فرطب

      سلام و عرض ادب، مصرف همزمان دوره های پاکسازی کبد، ریه و خون هیچ مشکلی نداره. فقط اگه داروی دیگه مصرف می کنید فاصله زمانی مصرف حداقل 2 ساعت رو رعایت کنید.

  8. سلام من آزمایش ندادم که بدونم گرید چند برای چربی کبد هستم، ولی پوست صافی داشتم و الان گرفتار کک و مک و برخی لک های پوستی شدم، علت این مشکل کبد چرب هستش؟ بهتر است که چه کاری انجام بدم؟

    1. مدیریت فرطب

      سلام و عرض ادب، برای اطمینان از اینکه عوارضی که فرمودین مربوط به کبد چرب هست یا نه، به فیبرواسکن و یا سونوگرافی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

4گریدکبد چرب مقالات عمومی

۴ گرید کبد چرب

کبد چرب غیرالکلی با آن‌که تفاوت چندانی با کبد الکلی ندارد. اما به علت وجود فاکتورهایی جز نوشیدن زیاد الکل، مورد …

مطالعه مقاله
عوارض کبد چرب مقالات عمومی

عوارض کبد چرب چیست؟ به همراه موثرترین روش درمان آن

عوارض کبد چرب چیست؟ کبد چرب یک بیماری پنهان ولی بسیار خطرناک است که از آن به عنوان قاتل پنهان نام …

مطالعه مقاله
غلظت خون مقالات عمومی

درمان غلظت خون

کاهش غلظت خون ، یکی از رایج ترین بیماری هایی است که در اثر افزایش تعداد گلبول های قرمز بدن ایجاد …

مطالعه مقاله
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن